Droef bericht



In memoriam Wim Leurink.  [G&R]

Wim Leurink, de bedenker en oprichter van ons Leurink familieweblog is niet meer.

Wat zullen we hem missen, nooit meer een nieuw verhaal van zijn hand.
Wat zullen we hem missen, nooit meer oude herinneringen, prachtig geschreven in het kampers dialect.
Wat zullen we hem missen, nooit meer zijn bulderende lach.
Wat zullen we hem missen, zijn trots op zijn ooms en tantes.
Wat zullen we hem missen, zijn trots op opa en opoe Leurink.
Wat zullen we hem missen, zijn trots op het gezin waar hij uit voort kwam.
Wat zullen we hem missen, zijn plezier in het schrijven, het droop er vanaf.
Wat zullen we hem missen, onze oudste neef.

Wat blijft, zijn de prachtige verhalen van hem en zijn enthousiaste reakties op verhalen van anderen.
Wat blijft is ook zijn prachtige document over zijn belevenissen als jochie in de 2e wereldoorlog.
Wat goed dat we zijn verhalen steeds weer opnieuw kunnen lezen.

We wensen Annie, Gert, Frits en Wim veel kracht en liefde toe in het dragen van dit onverwachte en grote verlies.
We wensen ook zijn zussen en broer veel sterkte toe in dit plotselinge afscheid.

namens neven en nichten,
fem leurink.

7 Reacties

  1. Lieve Fem
    Dank je voor je inmemoriam al zo snel
    Dank je voor je fijne gesprekken gister in de auto Het was zo goed om met een groep van de familie aanwezig te zijn en dan nog even dat ziekenbezoek aan Dina die zo liefdevol door haar zus wordt verzorgd
    Verdrietig dat Jenny er niet bij aanwezig was Loslaten zegt Fem en de ander in zijn waarde laten dat is de ware liefde maar daar doe je je hele leven over om dat onder de knie te krijgen Ik ben dankbaar bij deze familie te horen en wens Annie en de kinderen veel kracht en wijsheid de komende tijd Mar van tante Anne

  2. Lieve Bea

    Als alles normaal was bij jou was je waarschijnlijk ook wel aanwezig geweest Wij wensen je ook heel veel sterkte en ingedachten zijn we met je verbonden Dick heeft heel mooi zijn broer herdacht

    Veel liefs Groeten van Margje van tante Anne en ome l Lauw

  3. Door dit weblog ben ik in contact gekomen met Willem-de Oudste-Leurink.
    Ik zal zijn mailtjes aan mij erg missen.
    Hij schreef graag en goed ook.
    Hij en ik voelden ons een beetje – brothers in arms- voor de blog, hij heeft zich met veel enthousiasme ingezet.
    Het doet me nu goed dat hij mij ook waardeerde voor mijn bijdragen.
    Wim zelf heeft de titel voor mijn komende bijdrage al bedacht, het zal heten “de kneupies van An”.
    Postuum voor jou Willem- de Oudste- Leurink.
    Over een tijdje staat het erop.

  4. Dat tijdje waar ik het over had in mijn vorige reactie, is nu wel voorbij dacht ik zo.
    De 8e november heb ik het stukje over de kneupies van An gemaild naar onze webmaster.
    Daarna nog een keer en enige dagen geleden nog een keer.
    Tot op heden is het nog niet geplaatst.
    Dat is jammer,ik hoop dat het nu toch gauw erop komt.
    Voor mij is het een vervolg op “Droef bericht”.
    Jammer genoeg een definitief einde van een enthousiaste skrieverd zoals Wim uit Zevenaar,oftewel onze Willem-de oudste- Leurink.
    met groetjes aan alle Leurink weblog lezers, Bea

  5. Hoi Bea,

    Ik las dat je weer het verhaal gestuurd hebt, ik had het natuurlijk gelijk geplaatst als ik het ontvangen zou hebben, echter, dit is helaas niet het geval.

    Stuur het voor de zekerheid nog een keer naar mijn beide mailadressen:

    s.leurink@vathorstnet.nl

    en

    stanmisan@gmail.com

    De reden voor het niet aankomen van het bericht weet ik ook niet.

    Dank voor je begrip.

    Groeten,

    Steven

  6. Ga het opnieuw doen,nu beide email adressen dan maar.
    Snap er niks van waarom het misgaat,vooral omdat je mijn mailtje wel had ontvangen. Bovendien is er ook niets teruggekomen in mijn mailbox.
    4x scheepsrecht dan maar,groet, Bea

  7. Het raadsel is ,geloof ik ,nu opgelost en de fout is geheel mijnerzijds. Als je een g voor een q aanziet in een mailadres dan gaat er wat fout en dat is gebeurd.
    En wel tot 3x toe, door mij.
    Steven, excuus en ik vind dat jij bedankt moet worden voor jouw begrip!
    Bea

Geef een reactie

