Het verhaal van de Familie Leurink. (als pdf te downloaden)

Hallo Steven jr.,

Ik stuur je een bijdrage voor de Leurink Familieverhalen web-log.

Ziet er trouwens prachtig uit en ik geniet van de verhalen, al ken ik veel familieleden niet eens.

Mijn bijdrage is een verhaal waar mijn tante Gees van de Goorbergh-Leurink (zus van mijn vader Willem) het al over heeft gehad.

Een aantal leerlingen van een school in Bolsward heeft dit jaar een werkstuk gemaakt over joodse onderduikers in Bolsward.

Mijn Opa Willem Leurink en Oma (“Moeke”) Gerritje Leurink-Dekker hadden ook onderduikers in huis en komen in het werkstuk voor.

De leerlingen hadden contact met mij gezocht en ik heb ze weer doorverwezen naar tante Gees.

Ik heb mijn broers (Rob en Wil) en zusje (Yvonne) ook gewezen op de Leurink Familieverhalen web-log.

Zal hen ook “op-porren” om een bijdrage te leveren!

Hartelijke groeten van

Lisette Leurink

——–

Het verhaal is hier te downloaden:

het-verhaal-van-de-familie-leurink

Het verhaal is redelijk lang en er staan foto’s bj diverse alinea’s. Het is voor mij lastig om die foto’s er zo tussen te zetten. vandaar dat ik het even zo heb opgelost.

Lisette, bedankt.

Groeten,

Steven

8 Reacties

  1. Geesje, bedankt voor dit verhaal.
    Toen was goed nog gewoon.

  2. Lieve mensen
    Zo zijn we dan plotseling een gewaardeerde neef kwijt.
    We zullen zijn verhalen moeten missen Jammer Ik wens Annie en de kinderen veel sterkte toe.

  3. alles goed met mij weinig nieuws onder de zon
    wij hebben onze broer verloren,het is zo vreemd,waar is hij nu, wie het weet mag het zeggen.
    je leeft er toch mee verder.in spreuken zegt ..
    er is overal een tijd van
    dat spreekt mij erg aan
    lach als daar de tijd voor is
    huil ,bij nare dingen.maar vergeet,niet neem er de tijd voor want je verandert er niks aan,je moet er toch mee verder……..vele groetjes Marrie

  4. Ook wij waren bij het afscheid van onz oudste neef Wim Het deed me goed dat er veel nichtjes aan wezig waren om dit met elkaar te delen Onze neef Dick heeft zijn broer op een bijzondere manier herdacht Dina kon niet aanwezig zijn vanwege een heup operatie en Marrie het jongste zusje van Wim is bij Dina gebleven om haar te verzorgen Wij wensen Annie en haar kinderen veel sterkte
    Lieve groeten Margje

  5. Eindelijk een reactie van mij .
    We hebben inderdaad onze broer verloren .Wim de oudste . Hij was bij mij op bezoek in het ziekenhuis ( heup operatie ) achteraf een zeer kostbaar en prettig bezoek .We hadden het er nog over dat het toch wel heel mooi was dat ons gezin (5 kinderen ) nog allemaal in leven waren . Hij was ongeveer een uur weg toen ik dat vreselijke telefoontje kreeg . Wim overleden . Ben heel dankbaar om, dat uur bij mij aan bed . Er is veel bij en met mij gebeurd de laatste tijd ,en nu een paar maanden later , als ik aan Wim denk ,heb ik een goed gevoel en ben erg blij met dat laatste uur van zijn bezoek aan mij .
    Veel lieve groeten van een Dina die weer alles kan na jaren van pijn en soms wanhoop .

  6. Eindelijk een reactie van mij .
    We hebben inderdaad onze broer verloren .Wim de oudste . Hij was bij mij op bezoek in het ziekenhuis ( heup operatie ) achteraf een zeer kostbaar en prettig bezoek .We hadden het er nog over dat het toch wel heel mooi was dat ons gezin (5 kinderen ) nog allemaal in leven waren . Hij was ongeveer een uur weg toen ik dat vreselijke telefoontje kreeg . Wim overleden . Ben heel dankbaar om, dat uur bij mij aan bed . Er is veel bij en met mij gebeurd de laatste tijd ,en nu een paar maanden later , als ik aan Wim denk ,heb ik een goed gevoel en ben erg blij met dat laatste uur van zijn bezoek aan mij . Ik laat de mailtjes die ik van hem heb ,met allemaal tips over de pc op mijn pc staan . Meestal waren ze in het Kampens geschreven !
    Veel lieve groeten van een Dina die weer alles kan na jaren van pijn en soms wanhoop .

  7. Bij het nalezen van diverse berichtjes kwam ik Lisette haar verhaal weer tegen
    Doordat het profiel werkstuk van de oorlog, over onderderduikers in Bolsward in Westerbork terecht is gekomen, ben ik door die stichting uitgenodigd om gastlessen te geven op scholen voor groep 7 en 8 en het voortgezet onderwijs
    Ik heb er nu een paar achter de rug en er volgen nog 4 voorlopig
    Ik vind het erg fijn om te doen en ik krijg leuke reacties van de kindweren op m,n e mail
    Tot mail maar weer
    Geesje

  8. Lieve Geesje

    Ik heb weer contact gehad met de gemeente Bolsward De persoon die er over gaat is steeds niet aanwezig aar ze hebben me beloofd zodra ze weer op haar plek is ze contact met ons ,het kan dus ook met jou zijn zullen opnemen
    Liefs Margje

Geef een reactie

