Ja waar zijn die Leurinks mee bezig?

Zo’n mooie tuin als mijn zuster heeft hebben wij niet, we hebben wel een prachtig hobby autootje.

Ik heb heel wat tijd in de restauratie gestoken, in 1993 ben ik begonnen en in 1997 was hij optisch klaar. Daarna nog regelmatig onderdelen vervangen.

De MG is Engels fabrikaat, deze was naar Arizona geexporteerd. In 1992 is hij naar Nederland verscheept en zo in ons bezit gekomen.

We zijn lid geworden van de MG-Carclub nederland, rijden regelmatig rally’s en toerritten.

Ook rijden we ieder jaar een meerdaagse rit, meestal naar Duitsland, Luxenburg. Wil je eens bekijken wat er aan zo’n auto vervangen moet worden kijk hier

http://home.zonnet.nl/carclub.ij-v5/mijnMGB.html

Ik heb ook de website gemaakt voor de afdeling IJsselvecht van de MG- carclub, wil je dat alles bekijken, kijk dan hier http://home.zonnet.nl/carclub.ij-v5/mg-ijv1.html We hebben inmiddels al vrij veel KM. gemaakt, een paar keer naar Engeland met vacantie een paar keer naar Frankrijk en Spanje. Een keer de Pyreneen overgereden van middelandse zee naar de atl. oceaan. We overnachten dan meestal in chambres d’hotes of in hotels. Wat nog wel leuk te vermelden is het volgende we zouden een puzzelrit in Friesland rijden, kwamen gelijk aan met een jong echtpaar in een rode MG. Bij het inschrijven stonden ze achter ons en hoorden dat ik de naam Leurink en Kampen opnoemde. Dat is ook toeval zei de vrouw, ik heet ook Leurink en ben ook in Kampen geboren.

Bleek ze Ageeth de dochter van Dik ( van gait en rule) te zijn. Ze woonden in Roden in het hoge noorden.

Haar man is Eddy Meinema en is meen ik mij te herinneren agent. Naderhand hebben we ze nog een paar keer ontmoet. Dat zijn van die ontmoetingen die als je er over nadenkt wel heel erg toeval zijn. Ik loop een keer in Kopenhagen en aan de ander kant van de straat zie ik de dochter van onze overburen lopen, zij zwaaien “ja ben het echt hoor”. We zitten een keer in een hotel in Bandoeng aan het zwembad, komt er een mevrouw bij ons aan het tafeltje zitten en even daarna ook haar man, we raken aan de praat, je weet hoe dat gaat “waar komen jullie vandaan?” uit Kampen. Hee daar heb ik mijn diensttijd doorgebracht. Ik heb er nog zwaar verkering gehad “met wie dan?” Met Gerrie Hooisma. “die ken ik wel, die is met mijn zwager getrouwd!”

Ik had toenvallig ook nog een foto bij me waar ze opstonden. De kinderen zijn inmiddels uitgevlogen, Ralph de oudste is academicus (antropologie) Lesley heeft mijn zaak overgenomen en heeft ook electronica gestudeerd. Peter heeft fotografie gestudeerd aan de Koningklijke academie Den Haag, maar werkt nu in de verslaafdenzorg. En de jongste Henk, die is freelance cameraman.

Zelf werk ik iedere middag nog een paar uur in de zaak van Lesley, ik heb er nog altijd veel plezier in, nieuwe software in satellietontvangers duwen, wat dingen repareren en ik hou de boekhouding voor hen bij. Het enigste nadeel is dat de weken altijd weer om zijn voor je het in de gaten hebt.

Willem van Henk&Derrekien

Eén reactie

  1. Wim je bent er snel bij met jouw troetel MG,ik had het wel goed ingeschat dus. Foto MG daar bij die molen is mooi. Waar jouw technische inslag toch vandaan komt mag Joost weten.

    Weet je wel dat vader eens met de voorzijde van het lelijke Eendje onder een vrachtwagen is gekomen, die spullen stond te lossen bij het pakhuis. De Eend stond nog in de versnelling , hij had hem niet in zijn vrij gezet en de auto bokte zelf verder, vader had geen idee dat hij iets fout had gedaan.

Geef een reactie

