Foto ome Steven, Kamperveen

Steven .

 

Hier nog een afbeelding van je opa , waar jij naar vernoemd bent, onze ome Steven.

Het is een opname die vorig jaar (dus 2007 ) genomen is . Ik was een middagje bij hem en dan ging ik meestal een eindje met hem rijden . Hij mocht dan zeggen waar hij naar toe wilde en dat was meestal Kamperveen ( waar je oma vandaan kwam ) .

Die plek heb ik ook nog fijne herinneringen aan , want je oma woonde in een prachtige molen ,wat heel bijzonder was . Een prachtige plek , waar ook kolken waren waar je heerlijk kon zwemmen ! Alles zo vrij ,in de natuur !

Na zo,n tochtje gingen we altijd een visje eten op het drijvende restaurant bij de IJsselbrug (lange brugge). Ook deze middag, en gelukkig had ik mijn foto toestel bij me.

Hij zette natuurlijk weer een heel verwend gezicht . Echt zo’n Leurink snoet .

Ik heb (net als zoveel andere mensen ) alleen maar fijne herinneringen aan hem . Heb als kind heel veel bij je oma en oma gelogeerd . In de polder in Emmeloord en ook in Zwolle . Daar woonden ze in de straat waar later onze dochter Roline kwam wonen , dus alles was toen heel vertrouwd.

We gingen als het even kon fietsen maar bij slecht weer spelletjes doen . Het spel van 16 . Een spel die ik nooit bij een ander heb gezien . Als het te koop was , kocht ik het, om nu met m’n kleinkinderen te kunnen spelen .

Ben blij met deze foto en vind het fijn om hem op de weblog te kunnen zetten

 

Groet van Dina ,van Gait en Rule ! 

3 Reacties

  1. Dina,wat een mooie foto van “onze”oom Steven.Met de Iessel en de Lange Brugge op de achtergrond.
    Hoewel jouw stukje gericht is aan Steven Jr,wil ik toch ook hierop reageren:
    Oom Steven op hoge leeftijd en nog altijd een prachtman om te zien( en niet alleen om te zien,hij was een mooi mens)en…altijd netjes gekleed.Gelukkig is hij ook door de nichten en neven goed in de watten gelegd.
    Ik zocht hem,net als jij, ook altijd op als ik weer eens in Kampen was. Dan gingen we soms “uit eten”samen.
    Had hem gezegd :zullen we ook oom Jaap meenemen?
    Nou, oom Jaap was er niet. Ik vroeg hem : “wilde oom Jaap niet?”
    Waarop oom Steven ietwat verlegen antwoordde: “ik eb um niet evroagd,ik was eigenlijk een bietien jaloers”.
    Toch een zwak plekje in het Leurink hart?
    Maar ik voelde me toch ook wel weer gestreeld en vond gelijktijdig zijn eerlijkheid zo ontroerend. Een goed mens toch en uiterlijk zoveel gelijkenis met mijn eigen vader,van de broers leken zij het meest op elkaar.
    Het is een lang verhaal geworden voor een reactie, maar het sluit zo mooi aan bij het nog zo recente beeld van Oom Steven.
    Groetjes allen op deze zonnige 2e Pinksterdag,van Bea

  2. Lieve Familie
    Ik ben net terug van een vacantie met een vriendin naar Andalusie Het was er prachtig en we zaten heel hoog in de bergen te staren naar de nevelen van Avalon Bij het thuiskomen heb ik de mooie foto van onze ome Steven gezien en van mijn dierbare nichtjes in Hoorn Ik wil ook wel een prive Bezoek aan Bea Het komt er nog wel van Lieve Meiden tot ons volgende contact margjeheepsmit@planet.nl

  3. Hoi Dien,
    Ben net terug van een zonnige vakantie in Zeeland. Veel aan pa, moe en mijn broer Willem gedacht, het gemis blijft, wordt alleen wat minder freqeunt. Daarom ook zo fijn de commentaren te lezen bij de foto. Dankjewel Dien,
    liefs,
    fem.

Geef een reactie

