Hallo verre Familie,


Ik zal me eerst even voorstellen, Ik ben de dochter van Marrie ( Marrigjen ) Steiginga- Leurink, die op haar beurt weer de dochter was van Willem en Gerry Leurink uit Kampen.

Mijn moeder was altijd vol van de Familie uit Kampen en menig avond hebben we doorgebracht over de Familie verhalen die

generaties lang inmiddels verteld zijn.

(pielemosien bij Ome Jo en tante fenne) De verhalenover mijn ome Henk die later naar Nieuw-zeeland is geëmigreerd,

De verhalen van mijn Opa en oma in de Tweede Wereldoorlog.

Kortom vele leuke, omtroerende verhalen. Hopelijk hoor ik binnenkort van jullie, was door de zus van mijn Moeder ( gees) op de hoogte gebracht van het bestaan van deze familieverhalensite.

 

Groetjes en liefs vanuit het hoge barre Noorden ( daar waar de borstrok geen overbodige luxe is en de fles levertraan nu wel veilig op het kastje kan blijven staan ( mijn moeder dronk hem vroeger altijd leeg en moest daarom van oma altijd fluiten als ze de fles op moest halen )


Groetjes Gerry

3 Reacties

  1. Hé Gerry,

    Wat fijn iets van je te horen, welkom op de site! Hopelijk ben je de eerste op rij van de jongere generatie, die meedoet.
    Van jouw moeder weet ik bv nog heel goed, dat ze het liefst op blote voeten liep, dat deed ze ook de laatste keer dat ze me zo allerhartelijkst heeft ontvangen in Makkum. Toen liet ze ook als ik me goed herinner een fotoboek zien waarin de hele generatie Leurink stond, met de kinderen en kindskinderen. Ze spaarde die foto’s.Wij hebben elkaar toen ook nog even gesproken weet je nog?
    Haar begrafenis heeft toendertijd een verpletterende indruk op me achtergelaten, in goede zin. De prachtige liederen, toespraken en de zwarte koets met zwarte paarden. Grandioos zorgvuldig gedaan.
    Afijn, we gaan verder met deze familieblog, [ zou je moeder prachtig hebben gevonden. ]
    Ben benieuwd welke achternichten -en neven zich nog meer melden.
    groetjes,
    fem leurink.
    p.s. vraagje: wat is een pielemosien?

  2. Lieve Gerry
    Wat leuk dat Fem ook meteen heeft gereageerd Fem is de dochter van oom Steven De laatste oom van van onze generatie En broer van je OPa We hebben met de Familie op een zeer bijzondere manier afscheid van hem genomen Ik was niet op de begrafenis van je moeder maar oom steven hsd voor mij de foto met de baar en de zwarte paarden ervoor uit de krant geknipt
    Ik kan wel een beetje gokken wat pielemosien betekend maar zeker weten doe ik het niet Margje Heep Liefs

  3. hallo lieve familie
    een pielemosien was een dreigement van tante fenne, wanneer mijn moeder en de rest van de logees weer eens wat uitgehaald hadden. Hiet scheen een “monster”te zijn die op zolder ofzo logeerde bij ome Jo en tante Fenne, en die te pas en te opnpas erbij gehaald werd( pas maar op direct kump pilelemosien eran).
    helemaal te gek dat ik door middel van deze site iets van de familiebanden kan aantrekken
    ik woon in Assen ben moeder van 2 kinderen ( 21 en 14) getrouwd.Ik hoop dat ik mijn broer( tje) Douwe ook kan overhalen om deze site te bezoeken . Ik hoop snel iets van jullie te horen in het mooie Kampen e.o.
    Mijn adresgegevens zijn:
    Gerry van der Pas
    Stroom 10
    9406 ES ASSEN
    telnr 0592 269558

    liefs Gerry

Geef een reactie

