Leurink Boek

Broer Dick heeft samen met zijn zoon Jan het boek dat oom Marinus en tante Hennie bij hun 25-jarig huwelijksfeest kregen, op de pc gezet. Het is een kostelijk en kostbaar document. De bijschriften die niet goed (meer) leesbaar zijn, zal Dick nasturen.

Het zijn al met al 12 bladen: het voorblad (deze dus) en opa,opoe en in volgorde van hun geboorte de 7 ooms en de twee tantes. Die van jouw opa ken je, die stond in zwart-wit in het boek dat-ie op zijn negentigste verjaardag kreeg.

Het zou fantastisch zijn als je het boek in de blog zou kunnen opnemen.

Wim van G&R

leurink-boek-web.pdf

Klik op de link om het boek te downloaden.

Om het te kunnen bekijken heb je een programma nodig.

Klik hier om dit programma te downloaden als je geen pdf bestanden kan openen op je computer.

Mocht het allemaal niet lukken, laat dan even een reactie achter, wellicht kan ik, of iemand anders hulp bieden.

Groeten,

Steven

dsc02552.jpg

7 Reacties

  1. Ik geniet van je bijdragen, Wim.

    Wim Smit

  2. Even een aanvulling: – voor wie het nog niet weet:
    Tekst en schilderingen zijn in het geheel van
    HENK (HENDRIK) LEURINK.
    Dit moet wel even gezegd worden,want ik bin trots op mien vader. Een deel van de tekst heeft Jennie van ome Gait en tante Rule geschreven omdat mijn vader wat onzeker was over de grammatica.
    Het staat er goed op Steven.
    Nogmaals ik ben trots dat het door mijn vader is gemaakt. Hij moest eens weten dat het nu world wide te bekijken is. Hij zou er verlegen van worden, want hij was geen opschepper.
    Een zeer creatieve man, zelfs de etalages die hij zelf met veel plezier verzorgde,waren een lust voor het oog en zijn prijskaartjes en reclames werden met de mooiste lettertekens geschilderd. Geen professionel die het hem kon verbeteren

  3. Het is echt geweldig dat dit niet verloren is gegaan. Ik kan me nog herinneren dat hij er avond aan avond mee bezig was aan de grote tafel in de huiskamer. Nou ik het weerzie besef ik hoe jammer het eigenlijk is dat mijn vader deels door tijdgebrek veel te weinig aan schilderen gedaan heeft. Wijlen Jan Evenaar, een van de oprichters van de varfdeuze en compagnon van ome Jaap, hoorde ik het ook eens tegen hem zeggen.
    Dick wees er svp. zuinig op.

  4. gaaf…….. er is zoveel te zien op de tekeningen aan [kleine] details. ik ben voorlopig nog lang niet uitgekeken. zou graag de mogelijkheid hebben om ze groot in beeld te krijgen, kan dat?

  5. Hoi,

    Je kan in het programma waarin je de pdf bekijkt ook wel vergroten/inzoomen. Even zoeken dus… het kan echt.

    Kus,

    Steven

  6. uitvergroten is gelukt, zelfs de tekst is nu leesbaar, mooi man!

  7. Lieve Bea wat een schitterende Tekeningen van je vader onze Ome Henk Het is werkelijk geweldig dat jij nu weer dat talent van hem hebt gekregen Zo zie je maar we geven van alles door maar ze moeten wel allemaal zelf gebruik maken van hun eigen talenten Ik vind het schitterend en geniet er van Wij wensen jullie een gezellig pasen Ik moet even wachten met een afspraak maken want ik moet even werken
    Liefs ook voor Hans van Margje uit de Bilt

Geef een reactie

