Het heeft lang geduurt..

…. voor ik door had hoe het allemaal werkte maar ik ben ook 3 Januari 1938 geboren en begin nu pas aan mijn laptop Ik ben er wel heel blij mee want er gaat een wereld voor me open Mijn broer Willem heeft me les gegeven en ik hoop dat ik nu volwaardig aan de site mee kan gaan werken

Voor de meisjes leurink zijn de jaarlijkse nichtjes dagen al een lange tijd bijpraat dagen en dan ga ik altijd weer naar huis met het gevoel dat we uit een warme familie komen Met Dina Van ome Gait en tante Rule ga ik ieder jaar een paar dagen ergens heen om oude herinneringen op te halen We slapen dan in een groot bed en net voor ik denk nu zak ik in slaap maakt ze me weer wakker en heeft weer een nieuw verhaal over onze vader of Moeder Na 5dagen ga ik dan uitgeput maar zeer tevreden naar huis boordevol met vrolijke verhalen

Het is denk ik heel belangrijk dat we onze familie altijd als een soort vangnet hebben ervaren Mijn moeder vond me lief ondeugend wat dat ook moge zijn maar ik kon er alle kanten mee op Als ik naar de muntschool liep ging ik vaak door de molenstaat om even bij opoe en opa aan te lopen en een steekje te halen en een beetje eaudecologne Een bietien roeken Die muntschole was trouwens ook wat Ik stond een keer voor straf inde hoek op Maandagmorgen en ik had mijn zondagsejurk aan omdat mijn moeder die voor mij had gemaakt Hij was van rood ribfluweel Meneer Hennephof zei Kijk die opschepper daar nu staan Ik weet nu nog dat ik hem bijna aangevlogen benmet de kreet'”als je maar weet dat mijn moeder die jurk voor mij heeft gemaak’tVoor mijn vader was niets gek genoeg en ik kon me wel voorstellen dat mijn moeder menigmaal foi foi riep als mijn vader het weer eenste bont maakte maar hij sprak menigmaal de gevleugelde woordenuit Ik vechte mien kapot veur mien wief en mien kienders Die dingen her ken ik dan nu weer bij onze zoon Martien Als rode draad door de familie herken ik de liefde voor de vele soorten Muziek en de getalenteerde daaronder We zullen in deloopder jaren daar zeker meer van horen Tot slot wil ik MIjn nichtjre Marrie uit Zwolle reuze bedanken voor haar gastvrijheid die ze altijd aan onze zoon Thijmen verleend tijdens de carnavalsdagen.

Margje heepsmit dochter van tante Anna en oom Lau

2 Reacties

  1. Mooi Mar,
    jouw verhaal, fijn dat je meedoet met de familieblog, Jenny is er ook bijgekomen via Bea, ook mooi!
    Gek he, deze manier van communiceren, maar wel heel gaaf. Leuk dat er een wereld voor je opengaat en wat voor een! Gister was ik een dagje bij Dina, ze heeft mee helemaal in de watten gelegd, zo fijn. Vanmorgen heb ik Geesje gebeld, ze heeft erg veel lol gehad over het verhaal van haar broer Henk en vond dat hij vergeleken werd met de Hulk ! Lisette mailt met neef Steven uit N-Zeeland en zij geeft familieblog door aan Steven, zodat Henny uit N-Zeeland de blog ook kan lezen. Lieve Mar tot de volgende keer en veel liefs,
    fem.

  2. Margje
    Ik heb nog een schoolfoto van de hele muntschool, van 1950, ik zat toen in de zesdeklas, moet jij ook nog opstaan.
    Als je die niet hebt, wil ik hem wel voor je inscannen.
    Mail me maar op windaisy@planet.nl
    gr wim

Geef een reactie

