Familie Smit-Leurink

Beste Steven,

Hierbij doe ik je de foto’s van de fam. Smit-Leurink toekomen.familie-smit.jpg

Ik vind het heel leuk dat de volgende generatie meewerkt aan deze site. Ik ben van plan vrijdag 15 februari naar de Kamper korendag te gaan en dan zitten we daar met een hele rij nichtjes in de Stadsgehoorzaal. Vorig jaar was je opa daar ook bij maar hij wou niet bij ons zitten want hij hoorde nu, volgens hem, bij de mensen van de Vijverhof. We zullen er met elkaar nog wel over praten.

feest-3-aug-1939.jpg

 Feest 3 augustus 1939

Marrigje Heep-Smit (van tante Anna en ome Lauw)

11 Reacties

  1. Welkom op het Leurink weblog Mar, fijn dat jij ook erbij komt.

    Een mooie familiefoto gezin Smit aan de Bovensingel: Thijmen in een heus pak,kleine Wimmie in een matrozenpakje (hij kijkt ietwat wantrouwend,let op zijn zijn vingertjes), slanke Dik aankomend puber en Marrie zo lief met het kleine zusje Anneke.
    En dan die foto met je moeder en vader, je moeder in die grote onderbroek met net nog haar mooie benen te zien.De liefde van die twee voor elkaar straalt eraf .
    Bea

  2. Hé Mar,

    Wat een prachtige foto’s en die koppies van je ouders, geweldig om de zien. Ook die familiefoto is echt gaaf!

  3. Ik geniet zelf ook iedere keer van die foto op het muurtje Die mooie pakken die mijn vader Tijm en Willem aanhebben kregen we altijd toegestuurd van een vriend van vader uit Amerika Ik denk zelfs dat die foto voor hun is gemaakt Die vriend heette Arie Jagt
    Als de post kwam met een bakfiets en hij haalde een groot pak te voorschijn moesten we allemaal wachten tot vader thuiskwam en dan was er feest Een soort Sinterklaas midden in het jaar
    Zomaar een kleine mijmeringop 2de paasdag Buiten scijnt de zon op de sneeuw Een kado
    Liefs van Marg van Anne en Lauw maar ook van zichzelf

  4. Wie kan mij helpen aan het Email adres van
    M.Heep-Smit.
    Ik ben een oude bekende.

  5. Voor E. Visch:
    M.Heep-Smit leest dit blog zelf ook,dus als ze zou willen dan had ze het e mailadres zelf wel gegeven. Vraag niet naar de bekende weg.

  6. Beste Egbert
    Ik heb er helemaal geen bezwaar tegen als jij mijn mail adres krijgt Ik ben dit jaar al weer 50jaar uit kampen weg maar mijn herinneringen aan mijn jeugd en vooral de tijd die we doorbrachten in het zwembad tijden de waterpoloedsrijden liggen nog vers in mijn geheugen
    Als je wat van gedachten wil wisselen doe dat gerust Je bent misschien wat geschrokken van mijn broer Willem maar hij is dol op satire en maakt zo zijn grappen Vriendelijke groet van Margje Heep Smit

  7. Ha Marrie,
    na het lezen van het boekje van je broer zag ik de foto”’s bij de familie Leurink.Ik vroeg mij toen af hoe het met jou is vergaan.Wil graag eens oude herinneringen met je delenMijn Email adres is
    egbertusvisch@orange.nl.Hoor graag van je
    Groeten,
    Egbert

  8. Ik dacht dat ik eerder eens verteld heb dat twee meisjes uit Friesland een profiel werkstuk moesten maken voor hun examen. Dit moest gaan over de tweede wereld oorlog en met name dan over onderduikers Mij werd gevraagd om hier aan mee te werken Vorige week kreeg ik het hele werkstuk toegestuurd en ze hadden er een dikke 9 voor gehaald Ik wist niet dat mijn vader nog veel andere mensen ook van eten voorzag in die tijd Ook wist ik niet dat zijn beste vriend(die bij ons de schuilplaats had getimmerd )zelf ook onderduikers had Wat de meisjes nog niet weten is, dat ik een oud leerling van me gevraagd heb om een stuk in de krant te schrijven hier over Hij heeft ook een verslag van moeke gemaakt destijds, toen zij onderscheiden werd voor die periode . Hij bleek op vakantie in Turkije te zitten De e mail is toch bij hem terecht gekomen Hij zag er wel iets in en heeft z,n collega,s nu enthousiast gemaakt voor een regiokrant Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat Ik vind dat de Bolswarders best mogen weten dat er in de oorlog mensen zijn geweest die hun leven hebben gewaagd voor onze joden Verder de groeten Gees

  9. Hoi lieve familie uit Leeuwarden Wat hardstikke leuk dat jullie ook mee zijn gaan doen wat waren moeke en paps trots op dat hele stel zeg Zijn er nog meer schilders in de familie Leurink Groetje Gre

  10. Even een reactie op het woord Ut fan huzer waar Steven het over had (ik weet niet hoe ik dat dakje er boven moet krijgen) Dat woord wat loge betekent Vroeger had ik veel kinderen in de klas die thuis alleen Fries spraken Ik herinner me dat een kind tegen me zei Ïk ga morgen uit van huis juf. Letterlijk vertaald dus lief he?

  11. Wat jammer nou dat alle verhalen ophouden.
    Beleven we dan niks meer dat de moeite van het vertellen waard is?
    Ik ben er al lang achter dat ik in Otterloo fantastische familie heb wonen Met wie we ook langskomen, altijd staat de koffie klaar bij de familie de Bondt Het is zelfs zo sterk, dat vrienden van ons zelf de weg wel weten naar Diena en Kees en dan rustig even aankomen waaien Allen zeggen het voelt zo eigen aan
    Paul en ik gingen met een vriend van ons, die net weduwnaar is geworden ook langs
    Koffie ,tosties en ook nog weggebracht worden naar de hoge Veluwe,wat een luxe
    Gees zou ook zo nodig gaan fietsen maar ik durfde absoluut nit op een fiets met een terugtraprem
    Geen probleem, de manne alleen op de fiets en Diena en ik fimpje bekijken, wat voor de mannen toch niet leuk zou zijn Zij kennen de familie toch niet
    Bij Kees ook nog even een zak pollen gekocht(scheelt maar liefst 5,50 euro met de prijs in de winkel)
    Wat of pollen dan wel zijn, Kees heeft het de mannen netjes uitgelegd We hebben een heerlijke dag gehad en geloof maar dat ik beretrots ben als die vrienden en kennissen dan zeggen WAT EEN FANTASTISCHE MENSEN HEB JIJ IN JE FAMILIE Tot mails
    Geesje

Geef een reactie

