Alsnog te koop.

In november 2007 hadden wij( Bea Leurink/ Hans Visser) gereageerd op een advertentie op Marktplaats,betreffende te koop aangeboden: een schilderij van GERHARD MENSINK( NEEF VAN OPOE LEURINK0.

Zelf heb ik een mooi schilderij van deze achterneef , die erg jong is overleden, verkregen uit de erfenis van mijn vader.

Mijn vader en ik hadden het zelf bij de schilder ( een innemend mens) uitgezocht,het was een cadeau voor mijn moeder bij hun 25 jarig huwelijk. Helaas….. zij vond er niks an.

Mensink woonde en werkte in Hattem en is tijdens zijn leven vrij onbekend gebleven, maar hij staat wel degelijk genoemd in de “schildersbijbel”. Onze nicht Mar uit Zwolle heeft nog eens een expositie over deze verre neef de kunstschilder Mensink geopend.

Gisteren d.d. pas, 29 jan. 08 ontvingen we pas bijgaande e-mail. Het is dus nog te koop

Reactie op uw advertentie: schilderij Gerhard Mensink

Goedenavond,

Hierbij alsnog een reaktie. Het schilderij heb ik ondertussen aan familie in Hattem gegeven. Zij zijn evt bereid het alsnog te verkopen. U kunt daarvoor kontakt opnemen met Hr. v.d. Worp tel. 058-4440540

met vr gr

e. van dijk

Het zal niet goedkoop zijn,maar misschien is er te onderhandelen met de familie die het inmiddels bezit, zie bijgaande mail. De stijl van Mensink is te vergelijken met onze meesterschilder van Gogh, hij schilderde veel buiten landschappen etc.

Dit blog is misschien iets om het toch in de familie te halen. Wie geld heeft en belangstelling neme kontakt op met de in de mail genoemde heer v.d. Worp.

Ikzelf heb gereageerd vanuit een soort nieuwsgierigheid en voor de prijs en de grootte van het doek. Maar heb geen belangstelling om het echt aan te schaffen, dan zou het uit sentimentel overwegingen zijn en dat is voor mij geen overweging om een schilderij aan te schaffen.

Wie wel belangstelling heeft, reageer zou ik zeggen, of vertel het door in de familie.

Via dit web log blijven we graag op de hoogte. Mag ik zeggen: namens de hele familie Leurink?

We bin niks nieuwsgierig maar will’n toch wel alles wet’n.

Bea Leurink

5 Reacties

  1. — AANVULLING OP ALSNOG TE KOOP —

    Het was debedoeling dat de e-mail die we eergisteren ontvingen ook afgedrukt zou worden bij HET MENSINK SCHILDERIJ alsnog tekoop.Om wat voor reden dan ook is dit weggevallen
    Dat is moeilijk kontakt opnemen dus.

    Ik zal de mail kort herhalen,deze luidt:
    ” Het schilderij heb ik ondertussen aan een familie in Hattem gegeven” Zij zijn eventueel bereid het alsnog te verkopen.
    U kunt daarvoor kontakt opnemen met:
    heer v.d. Worp tel. 058 4440540 (aldus de mail van ene hr. E van Dijk )

    Mocht iemand belangstelling hebben of vragen over het schilderij, bel dan bovengenoemd nummer. In ieder geval is het schilderij in Hattem, de geboortestad van Opoe Leurink en de schilder Mensink zelf. ///// Bea Leurink

  2. Belangstellenden voor het Mensink schilderij kunnen contact opnemen met:
    hr. v.d. Worp Hattem. tel. 058 4440540

  3. Hoi Dick
    Wat een leuk verhaal over dat kamperen Ik heb er wel eens foto,s van gezien dat mijn ouders kampeerden, maar wij hebben nooit met onze ouders gekampeerd en met wij bedoel ik dan Marrie en mezelf Wij gingen naar Ameland,met vrienden van mijn ouders. Paps was gek op vissen en daar moest dus ook gevist worden en dan wel met een hele lange vislijn Paps mocht eigenlijk niet water in zijn oren krijgen want hij had een gaatje in zijn oor Toch was hij zo moedig om met die lange lijn de zee te trotseren Ik zie hem nog staan met z,n grote zwarte badpak Wij riepen paps wees voorzichtig want je kunt niet eens zwemmen Geef niks, ik zit aan een lijntje Enfin toen ik de goede man later voor de deur van onze hotelkamer zag zitten was hij helemaal verbrand op de plaatsen waar geen badpak had gezeten( Gelukkig dat er een bovenstuk aan dat zwempak zat) Moeke stond hem te bewerken met lappen karnemelk de stoom vloog er af Dat maakte flink indruk op mij Denk nou niet, zij zaten in een hotel en wij in een tentje Dat hotel had iets te maken met de Cooperatie waar paps filiaalhouder van was en we zullen flink wat korting gehad hebben Groetjes Geesje

  4. Bea, wat geniet ik toch altijd van jouw schrijftrant “Nichtjesdag”is deze keer bij mij in Rijswijk,. Kom a u b , want de enige dei er zo,n mooi verslag van maken na afloop dat ben jij Tot ziens deerne Je nichje Geesje

  5. Bea wat geniet ik toch altijd van jouw verhalen Dit jaar is “nichtjesdag”bij mij in Rijswijk Kom a u b weer want jij bent de enige die na afloop weer zo,n mooie samenvatting van de dag kan maken Je bent erg welkom Je nicht Geesje

Geef een reactie

