Stedelijk

stedelijk-orkest-kampen.jpg

  

Het Stedelijke heeft in de Leurinksdynastie een grote rol gespeeld.

Opa (jouw overgrootvader) Willem begon, hij was hoornist, mijn vader, jouw grootvader (Steven) en ik (zei de gek) hebben er ook een stukje in meegetoeterd. Mijn vader langer dan 70 jaar. Dat is indertijd  uitgebreid op televisie geweest, in een programma (dat bestaat jammer genoeg niet meer) van Van Gewest Tot Gewest.

Op de foto mijn vader, zittend op de eerste rij, vierde van rechts en ik, ook zittend, de derde van links. Mijn vader was soloklarinettist, ik bespeelde de es-klarinet.

De foto is gemaakt ter gelegenheid van het 115-jarig bestaan van het orkest. Ik meen te weten dat dat in 1957 was.

Willem.

Geef een reactie

